Υπουργείο Εθνικής Παιδείας
 
και Θρησκευμάτων

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟ ΣΧΟΛΙΚΟ ΔΙΚΤΥΟ

Home ] Up ] [ Γ/σιο Καινούργιου ] Πρόσκληση Εκδήλ. ] Προσφώνηση Προϊστ. ] Φωτογραφίες Εκδήλ. ] 2ο Γ/σιο Ναυπάκτου ]

Φωτογραφίες

 

 

...Στόχος μου είναι να αποκτήσουν οι μαθητές μου ευρωπαϊκή κι ακόμα ει δυνατόν παγκόσμια ταυτότητα. Να διευρύνω τους ορίζοντες των μαθητών και της τοπικής κοινωνίας. Να τους βοηθήσω να ανακαλύψουν τα ενδιαφέροντα και τα ταλέντα τους με στόχο την κοινωνικοποίησή τους. Να καταργήσω τα στερεότυπα και την ξενοφοβία  ώστε να καταλάβουν ότι δεν είμαστε μόνοι σ’ αυτό το σύνολο, που λέγεται κόσμος αλλά μέρος του: κι άλλοι άνθρωποι σκέφτονται και αισθάνονται όπως εμείς μέσα από  διαφορετική προσέγγιση της εκπαιδευτικής διαδικασίας σύμφωνα με ευρωπαϊκά πρότυπα...

 

Αρωγό στην προσπάθεια αυτή είχα τη χρονιά αυτή το βοηθό καθηγητή γλωσσών  Julien Gayraud, ο οποίος, αν και ανήκε στο 6ο Γυμνάσιο Αγρινίου ερχόταν και στο Γυμνάσιο Καινουργίου δύο φορές την εβδομάδα.

Με μεταπτυχιακές σπουδές στην Κρήτη πάνω στην ελληνική μυθολογία και συγκεκριμένα στο Δία, είναι φιλέλληνας. Με την επιστροφή στη χώρα του θα είναι μια ακόμα φωνή της Ελλάδας στο εξωτερικό. Η παρουσία του στο σχολείο συνέβαλε στην καλύτερη επίδοση των μαθητών, κάποιοι από τους οποίους άλλαξαν συμπεριφορά προς το καλύτερο για να ικανοποιήσουν τον καθηγητή τους. Τους έφερε κοντά σε μια χώρα, που μέχρι τότε φάνταζε μακρινή γι’ αυτούς. Ένιωσαν τα γαλλικά ως γλώσσα προσιτή μέσα από σύγχρονα γαλλικά τραγούδια, που έφερε ν’ ακούσουν. Η ανταλλαγή απόψεων πάνω στα εκπαιδευτικά συστήματα μας έδειξε ότι έχουμε μακρύ δρόμο ακόμα να κάνουμε κι ότι μας χρειάζεται προγραμματισμός, οργάνωση και συλλογικό πνεύμα.

 

Οι δραστηριότητες των μαθητών για την εκμάθηση της ξένης γλώσσας ήταν οι εξής:

bullet Έκδοση σχολικής εφημερίδας στην οποία οι μαθητές, που συμμετείχαν κλήθηκαν να αναζητήσουν σε γαλλικές ιστοσελίδες ή περιοδικά το θέμα το οποίο τους ενδιέφερε, να το μεταφράσουν και να το παρουσιάσουν στην εφημερίδα.
bullet Παρακολούθησαν προβολή της γαλλικής ταινίας « Lauberge espagnole» την οποία είχε φέρει ο γάλλος βοηθός, με διαπολιτισμικό θέμα, απάντησαν στα γαλλικά σε ερωτηματολόγιο για την κατανόησή της και έγραψαν περίληψη του έργου. Εδώ πρέπει να πω ότι από κάποιους μαθητές έγινε κριτική της ταινίας και δόθηκαν προσωπικές απόψεις πάνω σ’ αυτή. Για να παρακολουθήσουν οι μαθητές την ταινία ζητήσαμε την άδεια κι από άλλους καθηγητές για να απασχολήσουμε τους μαθητές. Ευτυχώς το σχολείο μας διαθέτει οργανωμένη βιβλιοθήκη, όπου υπάρχει η δυνατότητα προβολών DVD.
bullet Μέσα από εικόνες του «Asterix» οι μαθητές έκαναν περιγραφές των σπιτιών των γαλατών, χρησιμοποιώντας το λεξιλόγιο, που είχαν διδαχτεί σε αντίστοιχη ενότητα της μεθόδου, που διδάσκονται στο σχολείο.
bullet Ο γάλλος βοηθός παρουσίασε στους μαθητές την ιστορία σε εικόνες: «Pourquoi il ne faut pas habiller les animaux?», με στόχο την ευχάριστη εκμάθηση λεξιλογίου πάνω στα ζώα και γραμματικής φόρμας “Pourquoi”- “Parce que..”
bullet Γαλλικά τραγούδια με «κενά» μας φάνηκαν ιδιαιτέρως χρήσιμα για την εξάσκηση των μαθητών στην κατανόηση προφορικού λόγου και την εκμάθηση ιδιωματικών εκφράσεων της καθομιλουμένης.
bullet Δώδεκα μαθητές συμμετείχαν σε παράσταση, που οργανώσαμε για το τέλος της σχολικής χρονιάς, με «Τα τρία γουρουνάκια» και την «Κοκκινοσκουφίτσα» στα γαλλικά, όπως επίσης σε χορωδία με γαλλικά τραγούδια, που έχουν ερμηνευθεί και στα ελληνικά και αντίστροφα. Στόχος μας ήταν να αντιληφθούν όχι μόνο οι μαθητές αλλά και οι γονείς τους και η τοπική κοινότητα ότι οι πολιτιστικές ανταλλαγές μεταφέρουν συναισθήματα, συνήθειες και παραδόσεις, που ενώνουν τους λαούς.

 

Άλλες δραστηριότητες με βοηθό τον JULIEN GAYRAUD.

 

(Κάντε κλικ στον σύνδεσμο "Φωτογραφίες από εκδηλώσεις" για να επισκεφτείτε τον σχετικό σύνδεσμο όπου παρουσιάζονται φωτογραφίες από τις δραστηριότητες που αναφέρονται παρακάτω)

 

bullet 11/02/2005: Οι Β’ και Γ’ τάξεις του γυμνασίου Καινουργίου επισκέφτηκαν τη Βουλή των Ελλήνων. Ήταν μια μοναδική ευκαιρία για το γάλλο βοηθό, που συνόδευσε τους μαθητές, είδε το εσωτερικό του ελληνικού κοινοβουλίου, μέρος της συνεδρίασης από τα θεωρία του ημικυκλίου αλλά και την έκθεση της ιστορίας των ελληνικών συνταγμάτων από το Ρήγα Φεραίο έως σήμερα. Αυτό, που εντυπωσίασε όλους ήταν ότι σε πρώτη θέση στην έκθεση αυτή βρίσκεται το πρώτο γαλλικό σύνταγμα «La constitution des droits de l’ homme et du citoyen», το οποίο είχε αποτελέσει πηγή έμπνευσης για το Ρήγα Φεραίο.
bullet 08/03/2005: Μετά από πρόσκληση του γαλλικού ινστιτούτου Αθηνών παρακολουθήσαμε την απονομή βραβείων για το σχολικό διαγωνισμό γαλλοφωνίας και είχαμε, μαζί με τον Julien, την ευχαρίστηση να ακούσουμε το γάλλο ακαδημαϊκό και φιλόσοφο Michel Serres να αποδίδει τιμή στην ελληνική και λατινική γλώσσα, που αποτέλεσαν τη βάση για τη δημιουργία της σύγχρονης γαλλικής.
bullet 13/04/2005: όλο το σχολείο και ο γάλλος βοηθός παρακολουθήσαμε μάθημα Κυκλοφοριακής Αγωγής από υπεύθυνο της Τροχαίας Αγρινίου και μετά από πρωτοβουλία του Συλλόγου Παλαιμάχων Ποδοσφαιριστών Δόξας Καινουργίου. Εκεί ο Julien έδωσε την εμπειρία από τη χώρα του, έγινε ανταλλαγή απόψεων, παιδαγωγικών συστημάτων και πρακτικών εφαρμογών.
bullet 19/04/2005:Εμπειρία ξεχωριστή για το γάλλο βοηθό ήταν η εκδρομή του σχολείου στον αρχαιολογικό χώρο της Δωδώνης, για τον οποίο είχε ήδη μελετήσει, στο σπήλαιο Περάματος και στα Ιωάννινα. Σαν πραγματικός Έλληνας δεν αρνήθηκε το κέρασμα «ένα τσιπουράκι» από τον ιδιοκτήτη κάποιου καφενείου στην έξοδο του σπηλαίο, προσπαθούσε να μιλά μόνο Ελληνικά και στο θέατρο Δωδώνης δε μίλησε σε ομοεθνείς του που άκουσε να μιλούν δίπλα του επηρεασμένος από το αρχαίο ελληνικό πνεύμα!
bullet 16/05/2005: Εκδήλωση με γαλλικά παραμύθια και τραγούδια στο κοινοτικό κατάστημα Παναιτωλίου του δήμου Θεστιέων. Ο Julien κι εγώ διδάξαμε στους μαθητές τα παραμύθια και τα τραγούδια. Ήταν παρών στις πρόβες και το στήσιμο των σκηνικών. Οι μαθητές που συμμετείχαν, διδάχτηκαν από το βοηθό, ενθουσιάστηκαν με το ρόλο τους, εργάστηκαν ακόμα και στις διακοπές του Πάσχα για την οργάνωση όλου του εγχειρήματος. Τους αξίζουν πραγματικά συγχαρητήρια όχι μόνο γιατί είχαν να παίξουν σε μια ξένη γλώσσα αλλά και γιατί έμαθαν τόσα πολλά μέσα σε λίγο χρόνο και μάλιστα ΕΚΤΟΣ του κανονικού ωραρίου του σχολείου.

 

Με όλα αυτά πιστεύω πως δόθηκε κάποιο μήνυμα, πέρασαν κάποιες αντιλήψεις, έγιναν κάποια ανοίγματα. Ήδη για την επόμενη σχολική χρονιά έχω υποβάλλει δύο αιτήσεις για την έγκριση δύο ευρωπαϊκών προγραμμάτων COMENIUS. Το ένα αφορά την παρουσία βοηθού καθηγητή γλωσσών στο σχολείο και το άλλο τη συνεργασία του σχολείου μας με έξι ακόμα σχολεία άλλων χωρών, με στόχο την από κοινού ανάπτυξη των σχολικών μονάδων.

 

Με τιμή,

Εύη ΣΤΡΑΒΟΔΗΜΟΥ

D.E.A. Γλωσσολογίας-Διδακτικής F.L.E.

Καθ. Γ/ΣΙΟΥ ΚαινουργίουΑιτωλ/νίας

e-mail: evi_63@yahoo.gr 

τηλ:26410-45244, 26410-61574, 63030